ارزش یک برند اثری قطعی بر انتخاب مشتری دارد چون وقتی چون وقتی مشتریان با برندی تطمیع کننده و وسوسه گر مواجه می شوند رفتاری دور از منطق خواهند داشت. کالاهای برند شده مخصوصا کالا های لوکس ، که درگیری عاطفی آنها در بالاترین حد است،اضافه پرداختی را از مشتریان انتظار دارند که توجیه اقتصادی ندارد. برخی از مزایای برند،با ارزش بالا عبارت اند از : 1)کم کردن تهدیدات و افزایش انعطاف پذیری 2)ایجاد وفاداری مشتری 3)آسان کردن جریان درآمد قابل پیش بینی 4)افزایش نقدینگی با افزایش سهم بازار،کاهش هزینه های پروموشن و ایجاد امکان دریافت قیمت بیشتر 5)و در نهایت ارزش برند نوعی دارایی است،که میتوان آن را فروخت یا حتی اجاره داد