برند به مجرد اینکه معلوم شود کدام مشتریان بالفعل و بالقوه،در دراز مدت، می توانند به آن اتکا کنند،ارزشی را تعهد کرده و سپس خود ارزشمند می شود. از آن جا که ارزش برند یکی از مهم ترین مفاهیمی است که امروزه در بازار یابی مطرح می شود، بیشترین استفاده و سو, استفاده از آن صورت گرفته است. از ارزش برند تعاریف متعددی وجود دارد که همگی منشق از مفهوم برند می باشند. یک تعریف مفید از برند می گوید برند مجموعه ای از چیز هایی شناخته شده ، فکر شده ، احساس شده ، و درک شده درباره شرکت، خدمات و کالاست.
برند عبارت است از ادراک و احساسات مشتریان درباره یک کالا و عملکرد آن بوده و معنایست که کالا برای مشتری متبادر می نماید. برند یک تصویر فوری،عواطف و ادراکاتی است که مشتری، وقتی در مورد یک کالا یا شرکت فکر می کنند،تجربه نمایند. ارزش برند مقدار کل ارزش متمایزی است که مردم به برند منتسب کرده یا ارزش کل برند برای مالکش، بعنوان یک دارایی می باشد. ارزش برند ارزش پولی یا مقدار درآمد اضافه مورد انتظار از یک کالای برند شده بوده یا ارزش غیر ملموس همراه یک کالاست که با پول قابل مقایسه نیست. بدون ارزش برند،کالای شرکت مانند مواد اولیه است :)