روان شناسی شخصیت برند
روانشناسی شخصیت برند ریشه در کاری که کارل یونگ ، از شاگردان فروید، انجام داد و چهار عملکرد ذهن یعنی فکر کردن ، حساسیت ، ادراک کردن و شهود را توضیح داد نشات می گیرد.
رمز مدیریت موفق برند ، نفوذ در مردم همانگونه که شرکت ، کالا ، خدمات یا برند ها را درک می کنند است. مدیران می توانند با استفاده از این چهار عملکرد یا ترکیبی از آن ها بر ذهن مشتریان اثر بگذارند;
برخی برند ها منطق فردی را نشانه می گیرند، مثل خمیردندان که از فساد دندان جلوگیری می کند و یا غذاهای خالی از کلسترول که برای سلامتی موثرند.
برخی مانند مد و لوازم آرایشی ایجاد حسی خوب مانند بوی خوش ، مزه دلپذیر ، منظره زیبا و صدایی گوش نواز را وعده می دهند.
برخی برند ها یخش عاطفی افراد را در نظر قرار داده و به مشتریان با حسی از گرما ، علاقه و تعلق عکس العمل نشان می دهند. کالا هایی مانند موتور سیکلت های هارلی داویدسون و شرکت هایی مانند بنتون با رویکرد جهانی شان اینجا مثال های مناسبی هستند.
در نهایت پدیده ای قدرت مند به نام شهود وجود دارد چون برخی شرکت ها و کالا ها برای افرادی که شهودی زندگی می کنند،جذابند.این افراد مانند مناسب مانند شخصیتشان ، سبک زندگی ، اشتیاق و رفتارشان می بینند.
*برند ها در فرایند تصمیم گیری افراد برای خرید ، از یکی از راه های بالا یا ترکیبی از آنها نفوذ می کنند.
*امروزه ساختن برند های قوی تجارتی سود آور است.