جوهره برند چکیده تجربه ای است که مشتری بعد از استفاده از آن کسب نموده، مزایا و فواید اساسی و بی زمان برند را در بر داشته،ابزاری برای ارتباط صاحبان برند با مشتریان بالقوه است. جوهره برند،ویژگی هایی از کالاست که صاحبان برند تمایل دارند مشتریان آن ها را درک کرده و اساسا سمبلیک کردن تفاوت ها، به منظور کمک به شناسایی برند از رقباست. جوهره برند در یک کلام یا نهایتا با یک جمله کوتاه بیان میشود و در صورت نیاز به تعریف آن با بیش از یک جمله ، اشکالی در کار وجود داشته و این بدان معناست که مدیران معنای آن را در نیافته اند. نکته بسیار حایز اهمیت در مورد جوهره برند،همیشگی ، دایمی و ثابت بودن آن از ابتدای خلق برند میباشد.چون در غیر این صورت مشتریان گیج شده و ممکن است حس کنند که گمراه شده اند. برای شناسایی جوهره برند ، نخست باید مطمین شد که جوهره برند خود را، از دیدگاه مشتریان فهمیده ایم. برای تشخیص ماهیت برند،بایستی از ترکیبی از تکنیک ها مانند نظر سنجی ، گروه های متمرکز و مصاحبه به کار گرفته شده و از گیج کردن مشتریان با اصطلاحات تخصصی اجتناب شود.